mandag 7. mai 2018

Inngang med stil

 Selv om huset er bygget i 1860, så er inngangspartiet med glassverandaen og trapp i strekkmetall satt opp mye senere... Tipper kanskje 60-årene? Og alle som har hund, vet at strekkmetalltrapper er skikkelig no-no... Jeg har sett noen heftige skader på hundepoter og klør forårsaket av nevnte trapp.





Ett annet aspekt er jo at den er overhodet ikke noe fin å se på, hvilket man jo også må ta hensyn til. Og penere ble den ikke av at jeg som midlertidig løsning måtte dekke trappa med ett teppe etter at schæfern fikk revet av seg kloa i den samme trappa...



Så! Ny trapp må til. Og skal man bygge trapp, og er lykkelig uvitende om hvordan, ja da planlegger man stort :) Jeg drømte om å sitte på trappa i morgensol med kaffekoppen. Og da bygger man jo selvsagt etter det.



Først måtte den gamle trappa bort, det var forsåvidt en enkel sak den sto jo bare rett på bakken. Så måtte betonghellene bort, og duk på plass. Hadde jeg visst hva jeg vet nå, skulle jeg selvsagt gravet bort endel av jorda ved husveggen, for å få ett flatere utgangspunkt - men igjen, veien blir til mens man går :)





Fordi jeg kun har en inngang, og schæfern sliter litt med å gå i stiger (!), måtte jeg lage en midlertidig løsning med paller for å komme inn i huset. Dette fordi jeg ikke rakk alt på en dag :)





Voila! Trapp ferdig. Ble veldig fornøyd med den løsningen om jeg skal si det selv... *klapper meg selv på skulderen*




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar