tirsdag 17. september 2019

Gult er Kult..!

Forsetter å sette farge på tilværelsen jeg, hehe... Veggene på kjøkkenet er noe som har tynget meg i lang tid - kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor kaffelatte er en så populær farge!? Eller den er jo egentlig farge-løs, og skikkelig deprimerende... :)

Nei, skal vi sette farge på tilværelsen, så får vi gjøre det skikkelig. Gule vegger, det er tingen :)

Jotun fargeprøve - som ingen kunne lage... :(


For å få gule vegger, må man nødvendigvis få tak i gul maling. Og da mener jeg skikkelig gul, ikke sånn tam lysegul... Problemet viste seg å faktisk få tak i gul nok maling... Det er tydeligvis ikke mange som vil ha det, for ingen av mine faste butikker hadde den nødvendige gule basen...

Da måtte jeg ty til andre, og besøkte Fargerike Kongsvinger for første gang. Det var en åpenbaring! Ikke hadde de gul base de heller, hehe, men mannen i butikken tilbød seg å forsøke lage den til meg...! Har du hørt slik service :) Fargerike har også ett vell av fargeprøver helt i min gate, så absolutt ikke siste gangen jeg besøker denne butikken.... Dessverre er de noe dyrere enn Maxbo og Monter, men det er såååå verdt det!

Fargerike - og jeg fikk solstikk :)


Først må veggene vaskes, og alt må tas ned.
Så kan morroa begynne, mohahaha...!!


Og resultatet?
Se selv... :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar