torsdag 27. februar 2020

Marve flytter til 400 L

 Akvariet jeg kjøpte til Marve, viste seg å lekke som en sil... Jeg brukte uante mengder med akvariesilikon, men fikk det aldri helt tett. Så, da måtte jeg ut i cyberspace for å finne nytt hjem til Marvesen. Med andre ord, finn.no 😁

Jakten resulterte i ett 400 ltr stort møbelakvarie på Roverud. For å i det hele tatt få det med meg hjem måtte det forsterkninger til, i form av både bil og muskler... Gunn kom til unnsetning 💜




Akvariet ble innredet med stein og mose fra skogen, og sand fra Biltema. Jeg bygget opp en landdel av en stor blomsterpotte, som ble fylt med grus og sand. Røtter ble plassert i karet, og det ble dekorert med både ekte og kunstige planter. Jeg gjenbrukte mye av dekoren fra det gamle karet, men fordi dette var dobbelt så stort måtte det en del suppleringer til. Dekoren på bakplata i det lille karet lagde jeg selv, men til dette kjøpte jeg poster i dyrebutikken. Mulig jeg lager noe selv senere...



Marve ser ut til å like sitt nye hjem, selv om han ser litt overveldet ut stakkar 😀






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar